کوین فایگی: دنیای سینمایی مارول تا سال‌ها ادامه خواهد یافت

14 اکتبر 2023
0 101 بازدید

علی‌رغم آن که دنیای سینمایی مارول ژانر ابرقهرمانی را برای همیشه متحول کرد اما در طی سال‌های اخیر شاهد افت قابل توجهی بوده که حتی طرفداران ۲ آتیشه خود را نیز خشمگین کرده است.

قطعاً هیچکس در سال ۲۰۰۸ میلادی نمی‌توانست تصور کند که اکران فیلم مرد آهنی نه تنها زندگی رابرت داونی جونیور را برای همیشه دگرگون خواهد کرد، بلکه زمینه‌ساز گسترش دنیای سینمایی مارولی خواهد شد که طی یک دهه آینده ژانر ابرقهرمانی را برای همیشه متحول کرده و دومین فیلم پرفروش تاریخ را به ارمغان می‌آورد. دنیای سینمایی مارولی که علی‌رغم شروعی قدرتمند، در طی سال‌های اخیر با افت کیفیت فاحشی در آثار سینمایی و تلویزیونی خود روبرو شده است.

حال به مناسبت آن که به صدمین سالگرد تاسیس کمپانی والت دیزنی نزدیک می‌شویم، خبرگزاری ورایتی به سراغ افراد سرشناسی از این کمپانی رفته و گفت و گویی را با آن‌ها تدارک دیده است. کمپانی پر سر و صدایی که با سرمایه‌گذاری هنگفت بر روی استودیو مارول، عملاً یک ماشین چاپ پول را برای خود تدارک دید که توسط شخص کوین فایگی رهبری می‌شود.

چه طرفدار آثار ابرقهرمانی در سینما و تلویزیون امروز باشید و چه مخالف آن، نمی‌توانید برنامه ریزی استودیو مارول با هدایت کوین فایگی را در قبال گسترش MCU زیر سوال ببرید. برنامه ریزی بزرگ و چندین و چند ساله‌ای که در سال ۲۰۱۹ به اجماع بزرگی تحت عنوان Avengers: Endgame (انتقام‌جویان: پایان بازی) ختم شد و دومین فیلم پرفروش تمام تاریخ را به نام خود به ثبت رساند.

دنیای سینمایی مارول طی ۱۵ سال، با ۳۱ فیلم و ۲۵ مجموعه تلویزیونی و ارزشی معادل ۳۰ میلیارد دلار، امروزه به عنوان یک برند مشهور شناخته می‌شود که از طرفدارانی میلیونی در سراسر جهان بهره می‌برد. فرنچایزی که از همان روز نخست توسط کوین فایگی مدیریت شده و حال با اضافه شدن مجموعه فاکس، برای نخستین‌بار شخصیت‌هایی محبوب را وارد دنیای سینمایی مارول خواهد کرد که این اتفاق در فیلم Deadpool 3 (دپول ۳) با حضور ولورین هیو جکمن تمامی توجهات را به سمت خود معطوف کرده است.

حال کوین فایگی در جریان مصاحبه با خبرگزاری ورایتی فاش کرده که با گذشت این همه سال، همچنان به مانند روز اول نسبت به این مجموعه ذوق و شوق داشته و از کار در این حیطه لذت می‌برد.

باید بگویم که بسیار خوش شانس هستم که فرصت کار در این مجموعه را دارم. هر بار که بازیگری در قامت یکی از ابرقهرمان‌ها، لباس منحصر به فردی را بر تن می‌کند، باعث شگفتی من می‌شود.


در استودیو مارول ما یک عادت جالبی داریم که برای اکران و یا پخش پروژه‌های جدید، با بازیگران، تهیه‌کنندگان و کارگردان در شب افتتاحیه دور یکدیگر جمع شده و به تماشای آن در کنار طرفداران می‌پردازیم. حضور در شب افتتاحیه فیلم Avengers: Endgame و تماشای واکنش شگفت‌انگیز طرفداران چیزی بود که تا ابد در یادم باقی خواهد ماند.

با این حال به سبب پخش فصل دوم سریال Loki (لوکی) و نزدیکی به زمان اکران فیلم The Marvels (مارولز) به نظر می‌رسد که برنامه‌های استودیو مارول و کوین فایگی تا مدت‌های طولانی ادامه خواهد داشت. زیرا او در پایان صحبت‌های خود اعلام نموده که:

کمیک‌های مارول برای بیش از ۸۰ سال به کار خود قدرتمندانه ادامه داده و نکته حائز اهمیت در این است که ما چقدر شخصیت شگفت‌انگیز و جالبی داریم که می‌توانیم بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنیم. به همین سبب نیز علی‌رغم گذشت ۱۵ سال باید بگویم که در ابتدای مسیر حضور داریم.

با توجه به گفته‌های کوین فایگی می‌توان اینگونه برداشت کرد که دنیای سینمایی مارول قصد دارد تا همچنان به کار خود ادامه داده و به سبب اضافه شدن مالکیت شخصیت‌های فاکس و همچنین همکاری ادامه‌دار با سونی پیکچرز، به نظر می‌رسد که سال‌های بسیار زیادی را با فیلم و سریال‌های ابرقهرمانی مارول سر و کار خواهیم داشت. با این حال مسئله نگران‌کننده در این است که کیفیت دنیای سینمایی مارول طی سال‌های آینده چگونه رقم خواهد خورد؟ آیا همچنان شاهد آثاری کلیشه‌ای، مبتذل، تکراری و خسته‌کننده خواهیم بود؟ سوالی که تنها زمان می‌تواند به آن پاسخ دهد.

منبع: گیم فا

افزودن دیدگاه

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(